افتتاح معرض " مبني على المجهول " للفنان راني الشرباتي في حمام الخليل/البلدة القديمة



افتتح يوم الثلاثاء الموافق 13/7/2021 معرض مبني على المجهول للفنان راني الشرباتي في أزقة المدينة القديمة ، وفي الجزء المجهول منها ، الذي تتبعثر فيه تفاصيل كثيرة كاملة الملامح ، مختصرة عمراً من التيه ، واصفة لنا طريق الفهم ، لتستكشف ما خفي عنا طويلاً في علاقتنا مع المكان باسمي تجلياته هنالك في الظل نقبع نحن بكامل حضارتنا وأناقتنا بكل ما أضفنا وكل ما فقدنا كهوية لا تتجزا ولا تقبل القسمة على مراحل، معرض " مبني على المجهول " هو محاولة في تاريخ الخليل القديمة ، وحفنة من نور تبحث في الأماكن التاريخية الخفية لعلنا أخيرا ترمم علاقتنا معها ، فيكتمل المشهد من خلال الحركة الفنية الشابة التي ستعيد للفنان دوره في فضاءها الرحب.


مبني على المجهول معرض مشترك ما بين مؤسسة مساحات التعاونية للثقافة والفنون ونادي الندوة الثقافي بالشراكة مع لجنة اعمار الخليل  بدعم من "مشروع الثقافة والفنون والمشاركة المجتمعية" بتمويل مشترك مابين مؤسسة عبد المحسن القطان والوكالة السويسرية للتنمية والتعاون الشكر الجزيل لكل الاصدقاء والفنانين و الحضور في هذه التجربة الفنية الملمهمه والمهمه في قلب المدينة القديمة .



Based on the Unknown _artist rani sharabati, In the alleys of the old city  specially in the unknown part of it . Many full - featured details are scattered , shortening a lifetime of wandering .

 Paving the way for us to understand , to explore what has been long hidden from us in our Interaction with the place in its highest manifestations . We lie in the shadows , with all our civilization and elegance we added and we lost . As an identity which is indivisible and can't be shattered . 

The exhibition " Based on the Unknown " is an attempt to chronicle history of ancient Hebron . A handful of light searches in hidden historical places for the eternal beginnings that can't be decay , so that we may finally restore our relationship with it , in order to complete the scene of salvation through the young artistic movement that will restore the artist's role in its wide space Based on the unknown , is cooperative exhibition between Masahat foundation for Culture and Arts and the Cultural symposium Club , in partnership with the Hebron Rehabilitation Committee .